פודינג צ’יה בסיסי

על ידי מור

תקשיבו, המתכון הזה גובל במביך.

פודינג צ’יה עם חמאת שקדים, אוכמניות, פולי קקאו גרוסים, התערובת המתוקה של איילת ומלח

לוקחים חלב (או חלב ללא חלב, לי לרוב יש חלב שיבולת שועל בבית, אבל בימים טובים אני מוצאת חלב אגוזי לוז או חלב קשיו). לוקחים צ’יה. מערבבים בצנצנת. מחכים חמש דקות. מערבבים שוב. מחכים שעה. שעתיים, אם יש לכם את הסבלנות בבוקר. עשר שעות, אם אין לכם את הסבלנות בבוקר אבל יש לכם את השכל להכין ארוחת בוקר בערב, לפני שאתם הולכים לישון.

וזהו. אוכלים.

זאת אומרת, מערבבים פנימה כל תוספת שעולה לכם לראש (גם לכם עולה שוקולד צ’יפס, או רק לי?). ואז אוכלים.

אבל זהו, באמת. כאמור, מביך.

פודינג צ’יה עם חמאת בוטנים, בננות, תבלין אפל פאי, שבבי קוקוס ומלח. וכפי שרואים, נשפך לי קצת יותר מדי חלב..

ובכל זאת, כמעט בכל פעם שהעליתי לסטורי שלי באינסטה תמונה של פודינג הצ’יה שלי, קיבלתי בקשות למתכון. לא משנה כמה סתמית או מטושטשת או חשוכה היתה התמונה, היתה התעניינות.

אז החלטתי להרים את הכפפה ולכתוב לכם את המתכון הסופר מסובך הזה, לארוחת בוקר הכי פשוטה והכי כיפית שיש — כמובן בקיץ, כשמחפשים משהו קריר על הבוקר, אבל האמת היא שגם בחורף שלנו (ברובו, לפחות) דווקא די נעים לאכול משהו קריר.

פודינג צ’יה עם חמאת שקדים או חמאת בוטנים (שכחתי, מה לעשות), אוכמניות, תותים ופקאנים

והיום בכלל, אנחנו מתחילים שנה חדשה (כן כן, 2020 היתה מחרידה, אבל אממ לא שאני רוצה לבאס או משהו, אבל מי מבטיח לנו ש-2021 תהיה טובה יותר?), עם הבטחות לעצמנו שנהיה טובים יותר ובריאים יותר ונהדרים יותר ומלאי ברק יותר. או לפחות השיער שלנו. זאת אומרת, השיער שלכם, לא שלי. אסף מצא לי שתי (!) שערות לבנות בשבועיים האחרונים, יותר מדי ברקים אין פה.

פודינג צ’יה עם גרגרי רימון, פשתן טחון ומלח מרלו. שכחתי להוסיף חמאת אגוזים פה, אבל היה כל כך הרבה טעם מהרימונים, שלא הרגיש לי שמשהו חסר.

ומה יותר מתאים לשנה בריאה ומלאת ברק מאשר פודינג צ’יה קל, טעים, כיפי ויחסית בריא? זאת אומרת, בטוח יותר בריא מלחמניה בלי כלום, ארוחת הבוקר הקבועה שלי לפני שהצ’יה נכנסה לחיי…

בדיוק. כלום. אז לכו צנצנו לכם איזה פודינג צ’יה, ונתראה בשמחות. או בזום. כן, כנראה בזום. יאללה ביי!

פודינג צ'יה בסיסי

תקשיבו, המתכון הזה גובל במביך. לוקחים חלב (או חלב ללא חלב, לי לרוב יש חלב שיבולת שועל בבית, אבל בימים טובים אני מוצאת חלב אגוזי לוז… שונות פודינג צ’יה בסיסי European הדפס
כמות: מנה אחת
הרכב תזונה 200 קלוריות 20 grams שומן
דירוג 4.0/5
( 2 הצביעו )

מצרכים

120 מ"ל (1/2 כוס) חלב/חלב לא חלבי (אני לרוב משתמשת בחלב שיבולת שועל)

25 ג' (2 כפות) גרגרי צ'יה

הוראות הכנה

  1. מניחים חלב וצ'יה בצנצנת או קערה קטנה. מערבבים היטב. מניחים בצד לחמש-עשר דקות.
  2. מערבבים שוב, מכסים ומעבירים למקרר למשך שעה-שעתיים, עד להתייצבות הפודינג. אבל אפשר גם לחכות יום-יומיים לפני האכילה.

מקור המתכון: לא זוכרת כבר. אתר כלשהו, אבל בסופו של דבר מדובר בערבוב של חלב וצ’יה, אז אתם יודעים…

הערות/תוספות/שדרוגים:

  • בעקרון, הפודינג מוכן לאכילה כבר אחרי שעה, גג שעתיים. אבל אפשר לשמור אותו מכוסה גם יום-יומיים במקרר, אולי אפילו שלושה.
  • המתכון שכתבתי הוא הבסיס של הבסיס של הבסיס. אפשר להוסיף לפודינג סוכר או דבש או מייפל או סילאן, או כל דבר ממשפחת הממתיקים. באופן אישי, אני לא רואה בזה צורך, כי אני משתמשת בחלב שיבולת שועל או חלב אגוזים, והם לרוב מתוקים מראש. אני גם מוסיפה פירות ואגוזים, מה שנותן עוד טעם ומייתר את עניין ההמתקה, אבל אם אתם מרגישים שאתם רוצים עוד מתוק, לכו על זה.
  • אפשר לערבב חמאת אגוזים כלשהי לתוך הפודינג או מלמעלה. אני לרוב מוסיפה כפית חמאת בוטנים או חמאת שקדים לתוך הפודינג, כבר בשלב הערבוב הראשוני. אבל כאמור, אפשר לזלף מלמעלה. אפשרויות נוספות: טחינה (לחובבי הז’אנר), נוטלה (לאנשים שמוכנים להתגמש עם המילה “בריאות”), וכל חמאת אגוזים/ממרח/רוטב שנראה לכם נכון.
  • מה עוד אפשר להוסיף מלמעלה? ה-כ-ל! אני לרוב הולכת על בננה ופולי קקאו גרוסים, אבל ניסיתי גם אוכמניות, גרגרי רימון, תותים, אגוזים שונים (שלמים או קצוצים), שבבי קוקוס, פשתן טחון, כל מיני. אפשר, כמובן, גם לקחת את זה לכיוון השוקולדי, אבל אני אוכלת מספיק שוקולד במהלך היום, לכן מעדיפה לא להתחיל את היום שלי עם שוקולד.
  • מה עוד? תבלינים! יש לי תערובת מהממת שנקראת apple pie spice שאני אוהבת לפזר מלמעלה, או לחלופין את המתוקה של איילת. אפשר גם “סתם” קינמון, ג’ינג’ר, מה שבא לכם.
  • וגם, שימו לב — מלח! אני ממש אוהבת לפזר קצת מלח מלמעלה, הניגוד המלוח לשאר התוספות, שרובן מתוקות, מעולה לטעמי.
  • כמה לא מפתיע שהחלק של ההערות ארוך פי כמה מהמתכון במקרה הזה, אבל נראה לי שהבנתם את הקטע — מתכון בסיסי, מיליוני אפשרויות לשדרג ולגוון, ככה אף פעם לא נמאס!
  • אגב, מה עושים אם לא מתייצב לכם הפודינג (מראש אני אומרת, המרקם שמתקבל הוא פודינגי, אבל עם נטיה לצד הנוזלי יותר, לא ממש בלוק יציב)? אני משערת שאפשר להוסיף עוד קצת צ’יה, לערבב, ולחכות עוד חצי שעה-שעה. לי לרוב אין את הסבלנות (קרה שנשפך לי קצת יותר מדי חלב והפודינג לא ממש הפך לפודינג), אז אני פשוט אוכלת את הלא-בדיוק-פודינג כמו שהוא. כמעט כמו קורנפלקס עם חלב.. רק שהקורנפלקס הוא צ’יה.

 

מתכונים נוספים שאולי תאהבו

השאירו תגובה