עוגת חמאת בוטנים במיקרוגל

על ידי מור

כל ילד שני (ושלישי ורביעי) יגידו לכם שלא קל. לא קל להגיע אחרי הילד הראשון. הילד הראשון הוא תמיד השמיים והירח והכוכבים, אז אתה צריך להיות באמת משהו מיוחד, להתבלט, כדי שישימו לב גם אליך.

קחו את עידו, למשל. עדיין לא הספקנו להתאושש מהפלא שהוא יונתן, ובום! שנה וחצי לאחר מכן, פתאום הגיע עוד ילד. עוד לא הספקנו להתגעגע לכל עניין החיתולים-קימות ליליות-פליטות (רגע.. מתישהו מתגעגעים לזה, בעצם?), וכאמור – בום!

אז עידו התחיל ללכת בגיל עשרה וחצי חודשים. הוא התינוק הכי עצמאי בעולם, מנסה לצחצח לעצמו שיניים ואסף ואני צוחקים על זה שכנראה בסופו של דבר נגמול אותו ואת יונתן מחיתולים ביחד (הוא כבר מטפס על הישבנון של יונתן כל יום ובעיקר מנסה לזרוק צעצועים וספרים לתוך השירותים. כיף איתו).

אבל לפני כל זה, עידו עשה מעשה חכם, הקדים את התאריך המשוער שלו ביום, ונולד ביום חמאת הבוטנים. בסדר, זה יום חמאת הבוטנים הלאומי של ארה”ב, אבל אין יום בינלאומי. ואין יום לאומי של ישראל (כנראה שאם היה, זה היה בכלל יום הבמבה, כי היא הרבה יותר חזקה פה בארץ מ”סתם” חמאת בוטנים). אז יום חמאת הבוטנים האמריקאי הוא יום חמאת הבוטנים החגיגי היחיד, לכן זה היה המעשה החכם והנכון והחמוד מצדו.

במילים אחרות, היום עידו, או עידודי, או עידולי, או עידודי לין, בן שנה.

זו, ללא ספק, היתה השנה הכי קשה בחיים שלי (וסבלתי מאקנה מגיל עשר עד שש עשרה בערך, כן?). החל מהלידה (בלי להרחיב, אומר רק שתי מילים: קיסרי חירום), דרך החיתולים והקימות הליליות והפליטות. הוווו הפליטות. אין דבר יותר נורא מלחשוב שילד 1 פולט הרבה, ואז לגלות – כשמגיע ילד 2 – שבעצם זה לא היה כזה נורא.

הורים לילד אחד, אני לא מתכוונת להתנשא או משהו כזה, אבל וואו, כשיש שניים, פתאום ילד אחד מרגיש כמו הדבר הכי קל בעולם. אני יודעת שהמעבר מאפס ילדים לילד אחד זה שוק גדול (וכן, זה שוק ענק, זוכרת שבמשך חודשיים בערך אחרי שיונתן נולד, כל יום פשוט הרגיש כמו משימה, פשוט לשרוד), אבל הקטע בשני ילדים, זה שאין זמן לנוח. אין. כשיש שני קטנים, כל הורה צריך לקחת ילד ולהיות אחראי עליו, אין חופש.

וברור לי שהורים לשלושה ילדים ומעלה צוחקים עלי כמו שאני צוחקת על הורים לילד אחד (סתם, אני לא צוחקת עליכם, רק מתנשאת!), אבל היי – אני רק בשניים. תנו לי רגע להתמודד עם זה.

ניסיתי להתחכם ולצלם את עצמי מחזיקה ביס על הכפית. ואז העוגה נפלה על השיש.

בכל אופן, יונתן מהמם ועידו מדהים, אבל קשה. גם אחרי שנה. כי שינה? שני הילדים שלי לא ממש מאמינים בה. וזה שעידו התחיל ללכת לפני חודש וחצי? זה מגניב לאללה, אבל עכשיו הוא מגיע לכל מקום שהוא הגיע קודם, רק יותר מהר. אם בא לו לכבות את המדיח בזמן שהוא עובד, הוא יכול. אם הוא רוצה לקחת חטיפי אורז סגורים מהמגרה ולזרוק אותם לפח, הוא יכול.

כמובן שהכל מבוסס על סיפור אמיתי. נוחו על משכבכם בשלום, חטיפי אורז.

אז פשוט זרמתי והעמדתי פנים שככה ניסיתי לצלם מלכתחילה

בקיצור, היום יום חמאת הבוטנים. ואני חוגגת היום שנה של היותי אמא לשניים. שנה מאתגרת ביותר, והדבר ההגיוני היחיד לעשות הוא לחגוג אותה עם עוגה. אבל משהו בקטנה כזה – עוגה קטנה, שתספיק רק לי, למנה אחת, כי אסף לא אוהב חמאת בוטנים (או כמו שיונתן אומר: “אבא אסף אוהב חמאת בוטנים עם במבה, אנחנו אוהבים חמאת בוטנים עם בלי במבה”). משהו שאני יכולה להכין בארבע הדקות ביום שאולי שניהם ישנים (זה נחשב יום טוב אצלנו בבית..).

יש לי כבר מתכון לעוגת חמאת בוטנים במיקרו בבלוג, אבל הוא ישן ומוזר, אז לקחתי את המתכון לבראוני בספל, שיניתי אותו והפכתי לעוגת חמאת בוטנים בספל. כלומר, בקערה קטנה.

אבל בסוף קיבלתי את תמונת הכפית שלי!

יצא מהיר ופשוט וכיפי. טיפונת דחוס, אבל חמאת בוטנימי ושוקולדי (אל תוותרו על השוקולד!) וחמים ומושלם עם הקפה של אחר הצהריים.

אז יום חמאת בוטנים שמח לכולם! ומזל טוב לעידודי המתוק שלי (אל תדאגו, מחר אנחנו חוגגים לו, יש מלא עוגות ואספר לכם על זה בהמשך הדרך)!

עוגת חמאת בוטנים במיקרוגל

כל ילד שני (ושלישי ורביעי) יגידו לכם שלא קל. לא קל להגיע אחרי הילד הראשון. הילד הראשון הוא תמיד השמיים והירח והכוכבים, אז אתה צריך להיות… עוגות בחושות עוגת חמאת בוטנים במיקרוגל European הדפס
הרכב תזונה 200 קלוריות 20 grams שומן
דירוג 4.6/5
( 7 הצביעו )

מצרכים

35 ג' (1/4 כוס) קמח לבן

1/4 כפית אבקת אפיה

10 ג' (2 כפיות) סוכר לבן

15 מ"ל (1 כף) שמן זית (גם שמן אחר הולך)

30 מ"ל (2 כפות) חלב שיבולת שועל (בזה אני השתמשתי - כמובן שאפשר חלב, חלב לא חלבי אחר, אפילו מים)

1 כף חמאת בוטנים

חופן שוקולד צ'יפס/שוקולד מריר/חלב, קצוץ גס

הוראות הכנה

  1. מערבבים כמעט הכל - קמח, אבקת אפיה, סוכר, שמן, חלב וחמאת בוטנים - בקערה קטנה.
  2. מעבירים לקערה/ספל מתאימים למיקרוגל ומחממים למשך דקה אחת.
  3. מפזרים שוקולד מעל העוגה החמה. ממתינים שתיים-שלוש דקות כדי שהשוקולד יתרכך קצת. אוכלים ונהנים 🙂

הערות/תוספות/שדרוגים:

  • אל אל אל תוותרו על השוקולד. בלעדיו העוגה טיפה משעממת.
  • אל תצפו לעוגה הכי טעימה ומושקעת שאכלתם בחיים שלכם, טוב? זו עוגה שמכינים בחמש דקות ומחממים דקה במיקרו, אז מבחינת VFT (המקבילה של VFM, כמובן, כלומר value for time), היא ממש משתלמת.

יכול להיות שהצלחתי, בפוסט אחד, להשניא את עצמי גם על הורים לילד אחד וגם הורים לשלושה ילדים ומעלה? שלא לדבר על אנשים ללא ילדים, הם ויתרו עלי מזמן. בקיצור, היי לכל ההורים המגניבים לשני ילדים, נשארנו פה רק אנחנו!

מתכונים נוספים שאולי תאהבו

השאירו תגובה